Stuur je bericht of vraag naar:
06 28 77 77 40

 30 dagen bedenktijd

 Snelle levering

 Persoonlijke hulp

Kies een andere auto
Zoeken op kenteken
Handmatig zoeken

Veel gestelde vragen

Mijn Site4Cars

Waar vind ik mijn eerdere bestellingen?
Momenteel kan je eerdere bestellingen niet terug vinden achter je inlog. Wil je eerdere bestellingen inzien of wil je een factuur opvragen, neem dan contact met de service desk op!

Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Jouw gegevens wijzig je op de pagina “mijn account” >> persoonlijke gegevens >> gegevens aanpasssen.

Hoe maak ik een account aan?
Jouw account maak je aan op de registratiepagina.
 

Onderdelen

Hoe vind ik onderdelen voor mijn auto?
Er zijn meerdere manieren om jouw onderdelen te vinden. Je kunt je kenteken ingeven of je kunt in het menu op de homepage 'Merk - Model - Type' invullen waardoor je bij jouw auto uitkomt. Via 'Vind onderdelen' kom je dan in de catalogus terecht waar je de onderdelen kunt vinden die op jouw auto van toepassing zijn. Vul je geen kenteken in of zoek je je auto niet op via 'Merk - Model - Type' dan zul je geen onderdelen kunnen vinden die gekoppeld zijn aan een kenteken of type auto. Dit is gedaan omdat als je dat niet doet je een erg groot assortiment gaat zien waardoor je niet eenvoudig kunt zien welke onderdelen op jouw auto passen.
 
Kan ik mijn onderdelen afhalen?
Het is mogelijk om de onderdelen af te halen.

Afhaaladres;
Site4Cars
Energieweg 7
6651KT, Druten

Openingstijden afhaalbalie;
Maandag - Donderdag : 08:00 - 18:00 uur
Vrijdag : 08:00 - 17:00 uur
Zaterdag: 08:30 - 12:30 uur

Kan ik in de catalogus op artikelnummer zoeken?
Je kunt alle onderdelen op artikelnummer, leveranciersnummer of trefwoord zoeken in de zoekbalk bovenaan de homepage.
 
Levert Site4Cars dezelfde onderdelen als een merkdealer?
Onze onderdelen hebben de status ‘Matching Quality“; dit betekent dat de kwaliteit gelijk is aan de onderdelen van de merkdealer.
 
Zitten de onderdelen in de verpakking van mijn automerk?
De onderdelen worden geleverd in de merkverpakking van het product, zoals wij deze op onze site tonen; dit is geen autospecifieke verpakking.
 
Als ik zoek op kenteken krijg ik dan zeker de goede onderdelen?
Wij kunnen geen 100 % garantie geven dat het kenteken alleen het juiste onderdeel garandeert. Als we echter ook het chassisnummer hebben is de kans dat je het juiste onderdeel krijgt groter.
 
Als ik zoek op chassisnummer krijg ik dan zeker de goede onderdelen?
Het chassisnummer vergroot de kans dat het juiste onderdeel geleverd wordt, maar een 100% garantie is niet haalbaar.
 
Wat is het verschil tussen het kenteken en het chassisnummer?
Het kenteken is de gele plaat aan de voor en achterkant van de auto en het chassisnummer is een uniek nummer dat aan een auto wordt toegekend en te vinden is op je kentekenbewijs.
 
Kan ik het nummer op het oude onderdeel gebruiken?
In veel gevallen is dit mogelijk en dit nummer geef je in op de zoekbalk op de homepage.
 
Waarom zijn de onderdelen zo veel goedkoper?
Site4Cars koopt rechtstreeks in bij fabrikanten, waardoor enkele schakels worden overgeslagen.
 
Wat wordt bedoeld met statiegeldartikel?
Site4Cars verkoopt onderdelen waarbij de oude onderdelen retour kunnen naar de fabrikant; het statiegeld wordt terugbetaald na retourzending naar Site4Cars.
 
Worden remblokken per stuk of per set verkocht?
Een set remblokken bestaat uit 4 stuks en wordt alleen als set verkocht.
 
Worden remschijven per stuk of per set verkocht?
Een set remschijven bestaat uit 2 stuks en wordt alleen als set verkocht.
 
Worden remschoenen per stuk of per set verkocht?
Een set remschoenen bestaat uit 4 stuks en wordt alleen als set verkocht.
 
Worden remtrommels per stuk of per set verkocht?
Een set remtrommels bestaat uit 2 stuks en wordt alleen als set verkocht.
 
Wat betekent universeel toepasbaar?
Dit zijn producten die niet kentekengerelateerd zijn; deze producten zijn te vinden onder het kopje accessoires (bv. dakkoffer, poetsmiddelen, etc.).
 
Wat betekent ‘pas garantie’?
Pas garantie wordt aangegeven bij universeel toepasbare producten in combinatie met een voertuig (bv stoelhoes , past op Peugeot 208 vanaf 2012).
 

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling bij Site4Cars?
Er zijn verschillende mogelijkheden om te bestellen, via “zoek onderdelen voor jouw auto“ of via de zoekbalk met een artikelnummer of trefwoord. De door jou gekozen artikelen heb je al toegevoegd aan je winkelwagen en wil nu je bestellen. Er zijn slechts enkele stappen voor het afronden van je bestelling.

Winkelmandje

Wanneer je klaar bent om te gaan bestellen, kun je rechtsboven op het winkelwagentje klikken. Hier vind je een overzicht van de jouw winkelmandje. Je kunt in dit overzicht nog artikelen verwijderen en aantallen aanpassen. Wanneer je voor ‘verder naar bestellen’ kiest, kom je direct in de check-out.

Check-out

In de check-out voer je 3 stappen uit.

1. Adresgegevens

In dit scherm geef je alle gegevens op die we nodig hebben om het pakket bij je te kunnen laten bezorgen. Je kan hier ook onderscheidt maken tussen een factuur adres en een verschillende bezorg adres.

2. Verzendmethode

In dit venster is de verzendmethode en bijbehorende kosten te zien.

3. Betaalmethode

Hier kies je de betaalmethode. Je kunt bij ons kiezen uit Ideal, AfterPay, Visa, Mastercard en Bancontact. Je kunt hier eventuele opmerkingen plaatsen. Ook dien je akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden. Daarnaast controleer je je bestelling en al je gegeven en ga je akkoord dat deze kloppen. Klik op ‘Bestelling betalen’ en je zult naar het betaalscherm gaan. Nadat de betaling is afgerond, ontvang je een bestelbevestiging via je e-mail wanneer de bestelling bij ons in goede orde is ontvangen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
De bestelling wijzigen of annuleren is mogelijk door contact te leggen met de klantenservice. Je kan een bestelling annuleren zolang het nog niet verzonden is. Als het al verzonden is kan je het beste het pakket terug naar Site4Cars sturen of het pakket weigeren bij aflevering.
 
Hoe maak ik een account aan?
Jouw account maak je aan op de registratiepagina.
 
Waarom zou ik een account aanmaken?
Dit is tweeledig, want bij je volgende bestelling hoef je niet nog een keer al je gegevens in te vullen en wil je gebruik maken van retourinfo, status en geschiedenis van je aankopen, dan is dit noodzakelijk.
 
Heb ik een artikel gereserveerd zodra het in mijn winkelmand zit?
De producten in de winkelmand zijn niet gereserveerd.
 
Ik wil mijn e-mailadres wijzigen, hoe kan dat?
Jouw gegevens wijzig je op de pagina “mijn account” >> persoonlijke gegevens >> gegevens aanpassen.
 
Hoe kan ik mijn naam- en/of adreswijziging doorgeven?
Jouw gegevens wijzig je op de pagina “mijn account” >> persoonlijke gegevens >> gegevens aanpassen.
 
Ik wil graag de status van mijn bestelling zien, waar kan dat?
Je kunt je bestelling volgen via de track&trace code die je in de mail ontvangt. Op de dag van bestelling (alle bestellingen voor 19:00) krijg je rond de klok van 21:00 de track&trace code in de mail.
 
Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?
Na betaling van de bestelling ontvang je een bevestigingsmail vanuit Site4Cars.
 
Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?
Je maakt een eigen wachtwoord aan en indien je deze kwijtraakt, dan vraag je een nieuwe aan via je e-mailadres.
 

Betalen

Welke betaalmogelijkheden zijn er?
Voor de betaalmogelijkheden verwijzen we je naar de “betalingsmodule”.
 
Ik heb mijn artikel geretourneerd. Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wij betalen het volledige aankoopbedrag inclusief eventuele standaardverzendkosten voor de heenzending binnen 14 dagen na jouw herroepingsmededeling terug. Wij mogen wel wachten met terugbetalen tot wij de producten hebben ontvangen of je hebt aangetoond dat je de producten hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip het eerst valt.
 
Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald, krijg ik dit geld terug?
Bij teveel of dubbele betaling wordt; te allen tijde jouw geld teruggestort.
 

Bezorgen en afhalen

Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Jouw bestelling wordt door onze vervoerder bezorgd of rechtstreeks door onze leveranciers naar het adres van je keuze gestuurd. De bestelling wordt bezorgd door DHL.
 
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
De bestelling via onze vervoerder is te volgen via de link die je opgestuurd krijgt zodra de zending door ons verstuurd is. De rechtstreekse leveringen vanuit de leverancier worden maximaal binnen 3 werkdagen afgeleverd.
 
Ik was niet thuis toen mijn pakket werd aangeboden; wanneer vindt de volgende levering plaats?
Er worden 2 pogingen gedaan door onze vervoerder om jouw pakket af te leveren. Je kunt via de track & trace code zien wanneer de zending opnieuw wordt aangeboden. Mocht je je bestelde artikelen desondanks niet binnen krijgen, laat dat ons dan weten via de mail op info@site4cars.nl. 
 
Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Het afleveradres is te wijzigen bij de check-out-pagina.
 
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten zijn € 5,95 voor alle bestellingen. Vanaf een aankoopbedrag van € 99,- is de verzending gratis.
 
Wat is een ‘track-and-trace code’?
Hiermee is elke zending van Site4Cars te volgen via de link die je opgestuurd krijgt zodra de zending door ons verstuurd is.
 
Ik vind mijn bestelling niet na het zoeken op de track-and-trace code.

Neem contact op via mail info@site4cars.nl of bel binnen kantooruren met de klantenservice.

Hoe weet ik wanneer mijn bestelling op het afhaalpunt binnen is?
Via track-and-trace is de bestelling te volgen.
 

Levering

Wat moet ik doen als mijn pakket is verzonden, maar niet binnen de gestelde bezorgperiode is geleverd?
Neem contact op met Site4Cars via info@site4cars.nl of bel tijdens kantooruren met de klantenservice.
 
Ik heb een klacht over de levering; waar kan ik dit melden?
Neem contact op met Site4Cars via info@site4cars.nl of bel tijdens kantooruren met de klantenservice.
 
Ik heb een beschadigd/kapot artikel ontvangen; wat moet ik nu?
Neem contact op met Site4Cars via info@site4cars.nl of bel tijdens kantooruren met de klantenservice.

Wat is de levertijd van een artikel?
De levertijd is afhankelijk van het artikel. Per artikel wordt de levertijd aangegeven. Een voorbeeld daarvan is 'Levertijd 1-3 werkdagen'. Dit betekent dat de werkdag na de dag van bestelling als eerste werkdag geldt. Dus in dit geval bestel je een artikel maandag, dan mag je deze woensdag in huis verwachten. Plaats je je bestelling op vrijdag, dan mag je je bestelling zaterdag verwachten. Een belangrijke rol hierin speelt het tijdstip waarop je de bestelling hebt geplaatst. Bestellingen geplaatst na 19.00 uur krijgen 1 dag extra levertijd, dit heeft te maken met het tijdstip waarop de vervoerder de zendingen ophaalt bij Site4Cars. 

 

Garantie

Welke garanties heb ik op een product?
Bij de aankoop van een product heb je altijd een wettelijke garantie. Dit betekent dat je recht hebt op een goed product.
 
Wettelijke garantie: recht op goed product
De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.

Is het probleem met het product jouw schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Heb je het product normaal gebruikt, maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie.

Wat is een goed product?
Je moet een product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een product mee moet gaan hangt af van wat het is. Het ene product heeft bijvoorbeeld een langere levensduur dan een ander product. Een product is ondeugdelijk als:
  • het niet compleet is;
  • het beschadigd is;
  • het kapot is of het niet goed doet;
  • u er niet mee kunt doen wat de verkoper of fabrikant heeft gezegd.
Bewijslast bij ondeugdelijk product
Als er iets mis is met een product binnen 6 maanden na aankoop, dan moet de verkoper bewijzen dat dit jouw schuld is. Bijvoorbeeld door aan te tonen dat je het product niet goed hebt gebruikt.

Gaat het product na 6 maanden of langer kapot? Dan moet jij bewijzen dat dit niet jouw schuld is en dat het aan het product ligt.

Fabrieksgarantie

Een fabrieksgarantie is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Gaat een product 6 maanden na aankoop stuk, maar binnen de garantie, dan hoef je niet aan te tonen dat het niet jouw schuld is. Wil je meer informatie over de fabrieksgarantie en wat deze inhoudt voor het product dat je wilt kopen, stuur ons dan een mail en wij laten je weten welke aanvullende garantie er is voor dat specifieke product.

Mocht je geconfronteerd worden met een product dat een gebrek vertoont, neem dan direct contact met ons op, zodat wij ervoor kunnen zorgen dat de garantie op de juiste manier wordt ingevuld.

Wat te doen in geval van garantie?
Als je een artikel wilt retourneren voor garantie, dan kun je inloggen op je accountpagina en het artikel retourmelden met de reden waarom je het artikel retour wilt sturen. Zodra de melding bij ons binnen is, zullen wij de garantieaanvraag zo snel mogelijk verwerken.

Zodra de garantieaanvraag door ons wordt behandeld ontvang je hiervan een bevestiging per mail. Als je deze bevestiging meestuurt met het artikel, dan kunnen wij de garantievraag afhandelen na binnenkomst van het artikel. Indien wij artikelen ontvangen waarvan de garantieaanvraag niet geregistreerd is via de accountpagina, dan kunnen we deze niet in behandeling nemen.

Kosten
Het terugsturen van het defecte artikel wordt door ons vergoed indien de garantie ook daadwerkelijk gehonoreerd wordt.
 

Retour

Kunnen artikelen geretourneerd worden?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kan hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping: Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaardlevering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht of krijgt het betaalde bedrag direct op je bankrekening overgemaakt, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zal je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Ons retouradres:
Energieweg 7
6651 KT Druten

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Je bent niet verplicht om een reden op te geven maar het helpt ons als we weten waarom je een artikel wil retourneren. Het zou zo maar kunnen dat een artikel niet het juiste artikel is omdat het niet past op jouw auto. Zodra we dit weten kunnen we dit aanpassen op onze site en ervoor zorgen dat een volgende klant niet hetzelfde product besteld, niet wetende dat het eigenlijk niet past.

Bij het retour sturen van artikelen dienen de volgende retourregels in acht worden genomen:

  • Voor het recht op volledige terugbetaling van het aankoopbedrag, geldt dat het artikel niet gemonteerd mag zijn geweest. De waardevermindering mag worden doorberekend als product gemonteerd is.
  • Te retourneren artikelen dienen, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in originele verpakking en onbeschadigd aangeleverd te worden.
  • Originele verpakking van het artikel gelieve niet voorzien van geschreven teksten en/of stickers/plakband.
  • Voor het retourneren van de artikelen dien je zoveel als redelijkerwijs mogelijk gebruik te maken van de omdoos (of een andere omdoos) waarin de artikelen geleverd zijn om transportschade en beschadiging van de originele verpakking te voorkomen.
  • Bij de retourzending vragen we je de bevestiging van aanvraag mee te sturen, die je per mail ontvangt nadat je het artikel retour gemeld hebt. Dit bespoedigt het retourproces en op deze manier kunnen we zien wie de artikelen retour heeft gestuurd.

Je hier een retour aanmelden.

 

Ontevreden

(on)tevreden?
Wij doen onze uiterste best om jou snel en goed van dienst te zijn. Heb je toch een klacht over een product of onze dienstverlening, meld dit dan zo snel mogelijk! Omschrijf de klacht zo nauwkeurig mogelijk en vergeet niet bij de artikelen het bestelnummer en de aankoopdatum te vermelden. Je ontvangt zo snel mogelijk. maar in elk geval binnen 14 dagen, een inhoudelijke reactie. Wanneer je een klacht hebt verstuurd, ontvang je bericht wanneer de klacht in goede orde bij ons is ontvangen.

Je kunt een bericht sturen via het contactformulier op de contact pagina of per e-mail naar info@site4cars.nl
Daarnaast is het mogelijk om een klacht per post te versturen, gebruik daarbij de volgende gegevens:


Site4Cars, Afdeling klantenservice
Energieweg 7
6651 KT Druten

Mocht je het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Je kunt je klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).